PROTOKÓŁ Nr 15/ 4/ 2005
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Przemysłu, Ochrony Środowiska i Budownictwa
odbytego w dniu 19 września 2005 roku w lokalu Urzędu Gminy w Płośnicy
pod przewodnictwem Pani Renaty Warmińskiej - Przewodniczącej Komisji.
Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 11:05, a zakończyło o godz. 14:45.
Stan osobowy komisji - 5 osób .
W posiedzeniu wzięło udział - 5 osób - lista obecności - Załącznik Nr 1.
Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:
1. Pani Elżbieta Szymańska - Przewodniczący Rady Gminy w Płośnicy
2. Pan M.Michał Niedźwiecki - Wójt Gminy
3. Pan Kazimierz Podlasin - Zastępca Wójta Gminy Płośnica
4. Pani Anna Lipińska - Inspektor d/s Rady Gminy.
5. Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy
6. Pani Barbara Kramkowska - Delegat do Izb Rolniczych
7. Pan Tadeusz Spychała - Delegat do Izb Rolniczych
Lista obecności stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.
Przebieg posiedzenia:
Pani Renata Warmińska - Przewodniczący Komisji , otwierając posiedzenie, powitała wszystkich członków Komisji oraz zaproszonych gości , po czym zaproponowała następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
4. Rozpatrzenie i zaopiniowanie sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy Płośnica za I półrocze 2005 roku .
5. Sotkanie z Delegatami do Izb Rolniczych.
6. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał na najbliższą Sesję Rady Gminy.
7. Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania.
8. Zamknięcie obrad.
Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli porządek obrad i przystąpili do omawiania poszczególnych jego punktów.
Ad. pkt 3.
Protokół Nr 14/3/2005 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Przemysłu, Ochrony Środowiska i Budownictwa odbytego w dniu 17 maja 2005 roku został wyłożony na sali 30 minut przed rozpoczęciem niniejszego posiedzenia w celu umożliwienia wszystkim członkom Komisji dokładnego zapoznania się z jego treścią.
Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do treści powyższego protokołu - jednogłośnie głosując za przyjęciem go w takim brzmieniu, w jakim został sporządzony.
Ad. pkt 4.
Z uwagi na to, że członkowie Komisji pisemne sprawozdanie z wykonania Budżetu Gminy Plośnica za I półrocze 2005 roku otrzymali na miesiąc przed terminem niniejszego posiedzenia i mieli możliwość dokładnego zapoznania się z jego treścią - Komisja odstąpiła od jego referowania i przystąpiła do dyskusji:
Pani Renata Warmińska - Przewodniczący komisji zapytała o zaległości z tytułu nie płacenia podatku rolnego i podatku od nieruchomości.
Pan Jan Kawka - Członek Komisji zapytał , czy wykonawca wodociągu w miejscowości Turza Mała dostał częściową zapłatę za realizację projektu.
W odpowiedzi Pani Skarbnik wyjaśniła, że wykonawca otrzyma dopiero wynagrodzenie po zakończeniu inwestycji i tylko w takiej kwocie , jaka była ustalona w drodze przetargu.
Pani Renata Warmińska - Przewodniczący komisji poprosiła o wyjaśnienie dochodów w budżecie z tytułu opłat od mieszkańców gminy za przyłącze kanalizacyjne i wodociągowe.
Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy wyjaśniła, że w sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za I półrocze jest ujęta część spłat z tego tytułu , resztę mieszkańcy spłacą w II półroczu.
Więcej uwag ani pytań do przedstawionego sprawozdania Komisja nie zgłosiła- wydając opinię pozytywną na temat gospodarowania środkami finansowymi Budżetu Gminy jednogłośnie opowiadając się za przedstawieniem powyższego spradowazdania Radzie Gminy na najbliższym posiedzeniu Sesji.
Ad. pkt 5.
Pani Renata Warmińska - Przewodnicząca komisji poprosiła Delegatów do Izb Rolniczych o przedstawienie informacji na temat odszkodowań dla rolników z powodu suszy w charakterze kredytów suszowych .
Pan Tadeusz Spychała - Delegat do Izb Rolniczych wyjaśnił, iż Komisja odjeżdżająca rolników sporządziła protokół i wyceniono straty z tytułu suszy na kwotę 257 mln. zł. w skali naszego województwa. Zostało zawarte już porozumienie i Urzą Gminy otrzymał wiadomość , że w najbliższym czasie zostaną uruchomione kredyty sauszowe. W Działdowie jest siedziba naszych delegatów , którzy dwa razy w tygodniu będą przyjmować rolników z naszego powiatu w tej sprawie i pomagać przy sporządzaniu wniosków.
Pani Barbara Kramkowska - Delat do Izb Rolniczych poprosiła aby członkowie komisji zadawali pytania , które wypływają do nich od rolników , a ona postara się na nie odpowiedzieć.
Pan Wiesław Rudnicki - Członek komisji zapytał o dopłaty dla rolników na poplony - termin zasiewu poplonu.
W odpowiedzi Pani Kramkowska wyjaśniła , że rolnik powinien zasiać co najmniej 33 % posiadanego areału gruntów zasiewami i spełniać szereg innych uwarunkowań, ktOrych niestety nie zna dokładnie . Termin zasiewu jest do 1 marca . Szczegółówoych wyjaśnień i informacji na ten temat rolnicy uzyskają u Pani Orzechowskiej w siedzibie delegatów do izb rolniczych w Działdowie.
Pani Renata Warmińska - Przewodnicząca Komisji zapytała o termin wymagań unijnych w stosunku dom rolników o wykonanie płyt obornikowych i budowy zbiorników.
Pani Barbara Kramkowska - Delegat do Izb Rolniczych wyjaśniła , że na dzień dzisiejszy termin ten mówi , że rolnicy powinni to wykonać do końca 2008 roku . Prawdopodobnie będą uruchomione środki unijne na dofinansowanie tych inwestycji, jednakże szczegółowych informacji uzyskają rolnicy w agencji.
Pan Tadeusz Spychała - zgłosił chęć Delegatów do posiedzeń wyjazdowych komisji Rolnictwa na teren naszej gminy.
Z uwagi na brak dalszych pytań - Członkowie Komisji podziękowali Delegatom do Izb Rolniczych za przybycie i udział w spotkaniu.
Ad. pkt 6.
Pan M.Michał Niedźwiecki Wójt Gminy przedstawił i uzasadnił potrzebę podjęcia przez Radę Gminy na najbliższym posiedzeniu następujących uchwał :
- uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości pomiędzy Powiatem Działdowskim a Gminą Płośnica.
- uchwały w sprawie sprzedaży działki niezabudowanej położonej we wsi Gródki w trybie przetargu.
Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy , na prośbę Wójta Gminy , przedstawiła i uzasadniła potrzebę podjęcia uchwały w sprawie dokonania zmian w Budżecie Gminy Płośnica na 2005 rok oraz przedstawiła przygotowany w tej sprawie projekt uchwały.
Członkowie komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń co do słuszności podjęcia przez Radę ww. uchwał ani przedstawionych projektów , jednogłośnie opowiadając się za przedłożeniem ich pod obrady XXI Zwyczajnej Sesji Rady Gminy w Płośnicy.
Ad. pk 7.
Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania:
Pan Józef Zajdziński - Członek Komisji poprosił o założenie lampy oświetleniowej przy przystanku PKS na żądanie znajdującego się przy cmentarzu w Wielkim Łęcku .
W odpowiedzi Wójt Gminy wyjaśnił, iż w tym roku nie przewiduje się inwestycji związanych z oświetleniem dróg .
Pan Zajdziński Józef - Członek komisji zgłosił potrzebę remontu przepustu przy posesji Pani Świątkowskiej w Wielkim Łęcku.
Pan Kazimierz Podlasin - Z-ca Wójta Gminy wyjaśnił , że w najbliższym czasie planuje się z Radą Gminy ustalenie planu realizacji remontów dróg i przepustów na terenie naszej gminy.
Ad. pkt 8.
Z uwagi na wyczerpany porządek obrad - Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział w posiedzeniu zamknął niniejsze obrady Komisji.
Protokołowała : Przewodniczący Komisji
Anna Lipińska Renata Warmińska
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Bartosz Rozentalski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Bartosz Rozentalski |
Data wprowadzenia: | 2006-02-02 15:22:38 |
Opublikował: | Bartosz Rozentalski |
Data publikacji: | 2006-02-02 15:26:30 |
Ostatnia zmiana: | 2006-02-02 15:26:30 |
Ilość wyświetleń: | 3682 |