PROTOKÓŁ Nr 15/2/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu
27 stycznia 2005 roku w lokalu Urzędu Gminy w Płośnicy pod przewodnictwem Pana Pawła Rozentalskiego - Przewodniczącego Komisji.
Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 1000 , zakończyło o godz. 1435.
Stan osobowy Komisji - 5 osób.
Obecnych na posiedzeniu w/g załączonej listy obecności - 5 osób.
Poza gronem Komisji udział w posiedzeniu wzięli:
1. Pan M. Michał Niedźwiecki - Wójt Gminy
2. Pani Elżbieta Szymańska - Przewodniczący Rady Gminy
3. Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy
4. Pani Anna Lipińska - Inspektor d/s Rady Gminy
Przebieg posiedzenia:
Pan Paweł Rozentalski - Przewodniczący Komisji otwierając posiedzenie powitał wszystkich zebranych i zaproponował następujący porządek obrad :
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji.
4. Analiza kosztów utrzymania Gminnego Ośrodka Kultury w Płośnicy.
5. Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania.
6. Zamknięcie posiedzenia.
Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do przedstawionego porządku - przyjmując go jednogłośnie.
Ad. pkt 3
==========
Protokół Nr 14/1/2005 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 18 stycznia 2005 roku został wyłożony na sali narad na pół godziny przed rozpoczęciem niniejszego posiedzenia w celu umożliwienia wszystkim członkom zapoznania się z jego treścią .
Członkowie Komisji żadnych uwag ani zastrzeżeń nie zgłosili do protokołu - jednogłośnie opowiadając się za jego przyjęciem w brzmieniu , w jakim został sporządzony.
- 2 -
Ad. pkt 4.
=========
Przystępując do kolejnego , a najbardziej ważnego punktu porządku obrad, członkowie
Komisji zastanawiali się nad planem przeprowadzenia kontroli finansowej Gminnego Ośrodka Kultury w Płośnicy i postanowili dokładnie zapoznać się z :
- kosztami utrzymania budynku GOK w oparciu o rok 2004.
- dochodami i zaksięgowaniem dochodów własnych / wypracowanych przez GOK oraz
środków finansowych otrzymanych z zewnątrz/
- ilości etatów , ilości przepracowanych godzin przez poszczególne etaty.
- umowom-zleceniom na prowadzenie dodatkowych sekcji dla innych instruktorów oraz ilość
przepracowanych przez nich godzin.
W celu sprawniejszego przebiegu kontroli oraz możliwości wglądu do potrzebnej dokumentacji finansowej - Komisja postanowiła przenieść się do siedziby Gminnego Ośrodka Kultury , na którą czekał Pan Janusz Kuklewicz - Dyrektor Ośrodka z pozostała kadrą zatrudnioną w tymże Ośrodku.
Pan Janusz Kuklewicz - Dyrektor GOK przedstawił szczegółowe koszty związane z utrzymaniem i działalnością Gminnego Ośrodka Kultury w Płośnicy , której pisemna treść stanowi Załącznik Nr 2 do niniejszego protokołu.
Podczas analizy przedstawionych kosztów członkowie Komisji poprosili o przedstawienie ilości etatów , ilości przepracowanych godzin przez poszczególnych instruktorów , umów - zleceń na prowadzenie dodatkowych sekcji .
Pan Paweł Rozentalski - Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na warunki zatrudniania instruktora wokalistyki, który średnio w miesiącu prowadzi zajęcia przez 8 godzin i odbiera wynagrodzenie netto w wysokości 260,00 zł. Ogółem umowy - zlecenia opiewają się na kwotę 8.024 zł.
W odpowiedzi na pytania członków komisji Dyrektor GOK poinformował, że w Ośrodku ma łącznie 4,25 etatu tj. 4 instruktorów zatrudnionych na cały etat / wraz z nim/ oraz sprzątaczkę na 1/4 etatu , której za przeprowadzenie dodatkowych prac związanych z czyszczeniem okien, wypraniem firan czy posprzątaniem po malowaniu pomieszczeń płaci się na podstawie wcześniej zawartej z nią umowy-zlecenia.
Pani Elżbieta Szymańska - Przewodniczący Rady Gminy zwróciła uwagę na koszty związane z organizacją i obsługą Płośnickiego Lata Teatralnego 2004, na bardzo wysokie wynagrodzenia członków JURY / ponad 1.000 zł. dla jednego/ oraz koszty związane z obsługą tj. zatrudnienie pielęgniarki, podczas , gdy w dni powszednie Ośrodek Zdrowia udziela pomocy medycznej, wynagrodzenie związane z obsługą kuchni.
- 3 -
Pan Konrad Sobiech - Członek Komisji zwrócił się do Dyrektora GOK-u jak od strony finansowej widzi Płośnickie Lato , czy można z tych kosztów trochę uszczypnąć.
Pan Janusz Kuklewicz - Dyrektor GOK ......Cyt. " W ubiegłym roku imprezę tę udało zorganizować się najtaniej . Aby utrzymać ją na dobrym poziomie i miała prestiż w kraju , nie można zejść z tych kosztów. Środki , które mamy z budżetu Gminy idą w całości na zagwaratnowanie wykwalifikowanych członków komisji JURY . Reszta tj. obsługa techniczna, medyczna oraz kuchnia opłacana jest ze środków uzyskanych na ten cel z zewnątrz.
Komisja , po dyskusji w tym temacie zgłosiła wniosek do Dyrektora GOK o racjonalizację wydatków związanych z Płośnickim Latem Teatralnym.
Jednocześnie postanowiła dokładnie przyglądać się organizacji i kosztom związanych z tą imprezą.
Zamykając powyższy temat - Członkowie komisji podziękowali Dyrektorowi oraz Pani Jolancie Fiałkowskiej za udostępnienie dokumentacji finansowej do wglądu i powrócili do Urzędu Gminy w celu dalszej kontynuacji niniejszego posiedzenia.
Ad. pkt 5.
=========
Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania:
Pan Paweł Rozentalski - Przewodniczący Komisji przytoczył treść wniosku Gminnego Ośrodka Kultury w Płośnicy o zwiększenie kwoty dotacji dla GOK w planowanym Budżecie Gminy Płośnica na 2005 rok i poprosił o głosowanie, czy Komisja zgadza się na zwiększenie środków o kwotę 3000 zł. / zdejmując te środki z Gminnej Biblioteki Publicznej/.
Komisja Rewizyjna jednogłośnie opowiedziała się za zdjęciem środków w wysokości 3000 zł z GBP i dołożenie ich do planowanego budżetu dla GOK.
Nadmieniam, że wniosek GOK w w/w sprawie stanowi Załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.
Pan M.Michał Niedźwiecki - Wójt Gminy nawiązując do obietnicy złożonej przez niego na ostatnim posiedzeniu Komisji w dniu 18 stycznia dotyczącej udzielenia dokładnych wyjaśnień odnośnie kosztów związanych z budową wodociągów w miejscowości Prioma i Murawki oraz ich wybudowań - poprosił o głos.
Po przedstawieniu szczegółowych wyjaśnień dotyczących kosztów związanych z budową tych sieci wodociągowych oraz zaplanowanych środków w wysokości 85.000 zł. w Budżecie Gminy na 2005 rok - Przewodniczący Komisji zapytał Pana Konrada Sobiecha oraz pozostałych członków Komisji , czy satysfakcjonuje ich odpowiedź Wójta, czy są jeszcze jakieś uwagi i niejasności.
Członkowie Komisji nie zgłosili więcej pytań ani uwag.
- 4 -
Ad. pkt 6.
========
Z uwagi na wyczerpany porządek obrad Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i na tym zamknął posiedzenie Komisji. ,
Protokołowała: Przewodniczący Komisji
Anna Lipińska Paweł Rozentalski