PROTOKÓŁ Nr 16/3/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu
15 marca 2005 roku w lokalu Urzędu Gminy w Płośnicy
pod przewodnictwem Pana Pawła Rozentalskiego –
Przewodniczącego Komisji.
Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 1005 , a zakończyło o godz. 110.
Stan osobowy Komisji – 5 osób.
Obecnych na posiedzeniu w/g załączonej listy obecności – 5 osób.
Poza gronem Komisji udział w posiedzeniu wzięli:
1.Pani Elżbieta Szymańska – Przewodnicząca Rady Gminy
2.Pan M.Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy Płośnica
3.Pani Katarzyna Zakrzewska – Sekretarz Gminy
4. Pan Kazimierz Podlasin - Z-ca Wójta gminy
5. Pani Teresa Trybowska - Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Płośnicy.
Przebieg posiedzenia:
Pan Paweł Rozentalski – Przewodniczący Komisji otwierając posiedzenie powitał wszystkich członków Komisji oraz zaproszonych gości i zaproponował następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4. Analiza kosztów utrzymania Gminnej Biblioteki Publicznej w Płośnicy.
4. Sprawy bieżące.
5. Wolne wnioski i zapytania.
6. Zamknięcie obrad.
Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli zaproponowany im porządek niniejszego posiedzenia i przystąpili do omawiania poszczególnych jego punktów.
Ad. pkt 3.
Protokół Nr 15/2//2005 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 27 stycznia 2005 roku został wyłożony na sali narad na pół godziny przed rozpoczęciem niniejszego posiedzenia w celu umożliwienia członkom Komisji dokładnego zapoznania się z jego treścią.
Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do zawartej treści w/w protokołu – jednogłośnie przyjmując go w takim brzmieniu, w jakim został sporządzony.
- 2 -
Ad. pkt 4.
Pani Teresa Trybowska - Kierownik GBP , na prośbę Przewodniczącego Komisji, przedstawiła i szczegółowo omówiła koszty utrzymania Gminnej Biblioteki Publicznej w Płośnicy na podstawie 2004 roku .
Nadmieniam, że pisemna analiza w/w kosztów stanowi Załącznik Nr do niniejszego protokołu.
Pan Konrad Sobiech - Członek Komisji zwapytał kto prowadzi księgowość GBP i czy pracownicy GBP otrzymali jakieś nagrody roczne.
W odpowiedzi na powyższe pytanie, Pani Kierownik wyjaśniła, że księgowość prowadzi Urząd gminy - Pani Barbara Machul, za co otrzymuje wynagrodzenie w wys. około 120 zł. miesięcznie.
Nagrody roczne pracownicy otrzymują w formie premii kawaretalnej , są jeszcze nagrody za punkty , które są bardzo niskie.
Pan Włodzimierz Wasiek - Członek Komisji zapytał o koszty związane z założeniem internetu .
Czy dzieci w wieku od I do III klasy mogą korzystać z niego?
Pani Kierownik przedstawiła sumę w w wysokości 886 zł. oraz wyjaśniła , że dzieci w w/w wieku mają tylko dostęp do komputera , do internetu natomiast nie z uwagi na bezpieczeństwo.
Więcej pytań ani uwag do przedstawionych kosztów utrzymania Gminnej Biblioteki nie zgłoszono- Członkowie Komisji podziękowali Pani Kierownik i przeszli do omawiania kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. pkt 5.
Sprawy bieżące:
Pani Katarzyna Zakrzewska - Sekretarz Gminy przedstawiła i uzasadniła potrzebę podjęcia przez Radę Gminy na najbliższym posiedzeniu Sesji uchwały w sprawie ustalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Płośnica, po czym odczytała przygotowany projekt uchwały i załaczonego regulaminu.
Pan Włodzimierz Wasiek- Członek Komisji zapytał , jak oblicza się dochód na 1 osobę, jeśli młoda rodzina zamieszkuje wraz z rodzicami.
Pan M.Michał Niedźwiecki - Wójt Gminy wyjaśnił, że jeśli młodzi wraz z rodzicami stanowią jedno gospodarstwo domowe, tzn. współnie zamieszkują i wspólnie gotują i spożywają posiłki , wówczas oprócz dochodów młodego małżeństwa bierze się również dochody zamieszkałych z nimi rodziców i sumę przelicza się przez wszystkie osoby wchodzące w skład tego gospodarstwa domowego. Jeśli natomiast młda rodzina i rodzice ich stanowią oddzielne gospodarstwa domowe , wówczas do przeliczenia dochodu bierze się tylko te osobe, które wchodzą w skład gospodarstwa domowego, gdzie są uczniowie.
Więcej pytań nie zgłoszono. Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt regulaminu jednogłośnie opoiwiadając się za przedstawieniem go pod obrad Sesji Rady Gminy.
- 3 -
Ad. pkt 6.
Wolne wnioski i zapytania:
Pan Włodzimierz Wasiek - Członek komisji zwrócił się z pytaniem do Zastępcy Wójta Gminy - na jakim etapie jesteśmy odnośnie zasypania i uporządkowania terenu po basenie p/poż w miejscowości Płośnica. Czy coś robi w tej sprawie?
Pan Kazimierz Podlasin - Zastępca Wójta Gminy w odpowiedzi na powyższe pytanie wyjaśnił, że nie może narazie nic robić w tej sprawie z powodu braku środków w budżecie gminy na ten cel.
Pan Włodzimierz Wasiek - Członek Komisji zwrócił się z wnioskiem do Wójta Gminy o przyznanie nagrody Panu Wiesławowi Kaczorek - kierowcy autobusu szkolnego, który dba o powierzony mu autobus i dojeżdżające dzieci do szkół. Jest ich kierowcą i jednocześnie opiekunem. Dzieci go bardzo lubią.
Pan Konrad Sobiech - CZłonek Komisji zapytał o termin otrzymania obiecanych nam środków na zwrot kredytu , który braliśmy na dokończenie kanalizacji w Płośnicy.
Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy wyjaśniła , że do 09 kwietnia 2005 roku powinniśmy otrzymać te środki.
Ad. pkt 7.
Z uwagi na wyczerpany porządek niniejszych obrad - Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim zebranym za udział i na tym zamknął obrad Komisji Rewizyjnej.
Protokołowała:
Anna Lipińska
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Paweł Rozentalski
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | maciej rzeszutko |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | maciej rzeszutko |
Data wprowadzenia: | 2005-04-19 14:44:15 |
Opublikował: | maciej rzeszutko |
Data publikacji: | 2005-04-19 14:45:07 |
Ostatnia zmiana: | 2005-04-19 14:45:07 |
Ilość wyświetleń: | 3806 |