PROTOKÓŁ Nr 15/4/2005


z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Przemysłu , Ochrony Środowiska

i Budownictwa odbytego w dniu 19 września 2005 roku
w lokalu Urzędu Gminy w Płośnicy pod przewodnictwem
Pani Renaty Warmińskiej - Przewodniczącej Komisji .


Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 1105 , a zakończyło o godz. 14 45 .


Stan osobowy Komisji – 5 osób

Obecnych na posiedzeniu w/g załączonej listy obecności – 5 osób.

Poza gronem Komisji udział w posiedzeniu wzięli :


  1. Pani Elżbieta Szymańska – Przewodniczący Rady Gminy w Płośnica

  2. Pan M. Michał Niedźwiecki - Wójt Gminy Płośnica

  3. Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy

  4. Pan Kazimierz Podlasin- Zastępca Wójta Gminy

  5. Pani Anna Lipińska – Inspektor ds. obsługi Rady Gminy

  6. Pani Barbara Kramkowska - Delegat do Izb Rolniczych

  7. Pan Tadeusz Spychała - Delegat do Izb Rolniczych

Lista obecności stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.


Przebieg posiedzenia :


Pani Renata Warmińska - Przewodnicząca Komisji otwierając posiedzenie powitała wszystkich członków Komisji oraz zaproszonych gości i zaproponowała następujący porządek obrad :


  1. Otwarcie posiedzenia .


  1. Przyjęcie porządku obrad .


  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.


4. Rozpatrzenie i zaopiniowanie sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy Płośnica

za I półrocze 2005 roku


5. Spotkanie z Delegatami do Izb Rolniczych.

6. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał przygotowanych na najbliższe

posiedzenie Sesji Rady Gminy w Płośnicy.


7. Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania .


8. Zamknięcie obrad .


- 2 -


Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli zaproponowany im porządek niniejszego posiedzenia i przystąpili do omawiania poszczególnych jego punktów.


Ad. pkt 3.

=========


Protokół Nr 14/3/2004 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Przemysłu, Ochrony Środowiska i Budownictwa odbytego w dniu 17 maja 2005 roku został wyłożony na sali narad na pół godziny przed rozpoczęciem niniejszego posiedzenia w celu umożliwienia członkom komisji dokładnego zapoznania się z jego treścią .

Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do zawartej treści

w/w protokołu - jednogłośnie przyjmując go w takim brzmieniu , w jakim został sporządzony.

Ad. pkt 4.

==========

Z uwagi na to, że Członkowie Komisji pisemne sprawozdanie z wykonania Budżetu Gminy Płośnica za I półrocze 2005 roku otrzymali na miesiąć przed terminem niniejszego posiedzenia i mieli możliwość dokładnego zapoznania się z jego treścią - Komisja odstąpiła od jego referowania i przystąpiła do dyskusji:


Pani Renata Warmińska - Przewodnicząca Komisji zapytała o zaległości z tytułu nie płacenia podatku rolnego, podatku od nieruchomości.


Pan Jan Kawka - Członek komisji zapytał , czy wykonawca wodociągu w miejscowości Turza Mała dostał częściową zapłatę za realizację projektu?


W odpowiedzi Pani Skarbnik wyjaśniła, że wykonawca otrzyma dopiero wynagrodzenie po zakończeniu inwestycji i tylko w takiej kwocie , jaka była ustalona w drodze przetargu.


Pani Renata Warmińska- Przewodniczący Komisji poprosiła o wyjaśnienie dochodów w budżecie z tytułu opłat od mieszkańców gminy za przyłącze kanalizacyjne i wodociągowe.


Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy wyjaśnił, że w sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za I półrocze jest ujęta cześć spłat z tego tytułu, resztę mieszkańcy spłacą w II półroczu .


Więcej pytań do przedstawionego sprawozdania Komisja nie zgłosiła - wydając opinię pozytywną na temat gospodarowania środkami finansowymi Budżetu Gminy jednogłośnie opowiadając się za przedstawieniem powyższego sprawozdania Radzie Gminy na najbliższym posiedzeniu Sesji.





- 3 -

Ad. pkt 5.

===========


Pani Renata Warmińska - Przewodniczący komisji poprosiła Delegatów do Izb Rolniczych o przedstawienie informacji na temat odszkodowań dla rolników z powodu suszy w charakterze kredytów suszowych.


Pan Tadeusz Spychała - Delegat do Izb Rolniczych wyjaśnił, iż Komisja objeżdżająca rolników sporządziła protokół i wyceniono straty z tytułu suszy na kwotę 257 mln. zł. w skali naszego województwa. Zostało zawarte już porozumienie i Urząd Gminy otrzymał wiadomość, że w najbliższym czasie zostaną uruchomione kredyty suszowe. W Działdowie jest siedziba naszych delegatów, którzy dwa razy w tygodniu będą przyjmować rolników z naszego powiatu w tej sprawie i pomagać przy sporządzaniu wniosków.


Pani Barbara Kramkowska - Delegat do Izb Rolniczych poprosiła, aby członkowie komisji zadawali pytania , które wpływają do nich od rolników , a ona postara się na nie odpowiedzieć.


Pan Wiesław Rudnicki - Członek komisji zapytał o dopłaty dla rolników na poplony - termin zasiewu poplonów.


W odpowiedzi Pani Kramkowska wyjaśniła , że rolnik powinien zasiać co najmniej 33 % posiadanego areału gruntów zasiewami i spełnić szereg innych uwarunkowań , których niestety nie zna dokładnie . Termin zasiewu jest do 1 marca. Szczegółowych wyjaśnień na ten temat rolnicy uzyskają u Pani Orzechowskiej w siedzibie delegatów Izb Rolniczych w Działdowie.


Pani Renata Warmińska - Przewodniczący komisji zapytała o termin wymagań unijnych w stosunku do rolników o wykonanie płyt obornikowych i budowy zbiorników.


Pani Barbara Kramkowska - Delegat do Izb Rolniczych wyjaśniła, że na dzień dzisiejszy termin ten mówi , że rolnicy powinni to wykonać do końca 2008 roku. Prawdopodobnie będą uruchomione środki unijne na dofinansowanie tych inwestycji, jednakże szczegółowych informacji uzyskają rolnicy w agencji .


Pan Tadeusz Spychała - zgłosił chęć Delegatów do posiedzeń wyjazdowych komisji Rolnictwa na teren naszej gminy.


z uwagi na brak pytań- Czlonkowie Komisji podziękowali Delegatom do Izb Rolniczych za przybycie i udział w spotkaniu.








- 4 -

Ad. pkt 6.

=========

Pan M.Michał Niedźwiecki - Wójt Gminy przedstawił i uzasadnił potrzebę podjęcia przez Radę Gminy na najbliższym posiedzeniu Sesji następujących uchwał:


- uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości pomiędzy Powiatem

Działdowskim a Gminą Płośnica


- uchwały w sprawie sprzedaży działki niezabudowanej położonej we wsi Gródki

w trybie przetargu.


Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy, na prośbę Wójta Gminy, przedstawiła i uzasadniła potrzebę dokonania zmian w Budżecie Gminy Płośnica na 2005 rok oraz przedstawiła przygotowany w tej sprawie projekt uchwały Rady.


Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do celowości podjęcia uchwał ani przedstawionych projektów jednogłośnie opowiadając się za przedłożeniem ich pod obrady XXI Zwyczajnej Sesji Rady Gminy.

Nadmieniam, że projekty wyżej wymienionych uchwał stanowią Załącznik Nr nr 2-5 do protokołu z niniejszych obrad Komisji.

Ad. pkt 6.

=========

Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania:


Pani Józef Zajdziński - Czlonek komisji poprosił o założenie lampy oświetleniowej przy przystanku PKS na żądanie znajdującego się przy cmentarzu w Wielkim Łęcku.


W odpowiedzi Wójt Gminy wyjaśnił, iż w tym roku nie przewiduje się inwestycji związanych z oświetleniem dróg.


Pan Józef Zajdziński - Członek Komisji zgłosił potrzebę remontu przepustu przy posesji Pani Świątkowskiej w Wielkim Łęcku.


Pan Kazimierz Podlasin - Z-ca Wójta gminy wyjaśnił, że w najbliższym czasie planuje się z Radą Gminy ustalenie planu realizacji remontów dróg i przepustów na terenie naszej gminy.


Ad. pkt 7.

==========

Ze względu na wyczerpany porządek obrad Przewodniczący Komisji podziękowała wszystkim za udział i na tym zamknęła niniejsze posiedzenie Komisji.



Protokołowała : Przewodniczący Komisji

Anna Lipińska Renata Warmińska