PROTOKÓŁ Nr 9/3/2004
z posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej działającej przy Radzie Gminy odbytego w dniu 09 czerwca 2004 roku w lokalu Urzędu Gminy w Płośnicy po przewodnictwem Pana Jana Lemańskiego - Przewodniczącego Komisji. Stan osobowy Komisji – 6 osób Obecnych na posiedzeniu wg załączonej listy obecności – 5 osób Poza gronem Komisji udział w posiedzeniu wzięli: 1.Pan M. Michał Niedźwiecki –Wójt Gminy Płośnica Lista obecności stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu. Pan Jan Lemański – Przewodniczący Komisji – otwierając posiedzenie powitał wszystkich członków Komisji oraz zaproszonych gości i zaproponował następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia Ad. pkt 2. Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli zaproponowany im porządek niniejszego posiedzenia i przystąpili do omawiania poszczególnych jego punktów. Ad. pkt 3. Protokół Nr 8/2/2004 z posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej odbytego w dniu 05 kwietnia 2004 roku został wyłożony na sali narad przed rozpoczęciem niniejszego posiedzenia w celu umożliwienia członkom Komisji dokładnego zapoznania się z jego treścią. Ad. pkt 4,5 i 6. Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy poinformował członków Komisji, że z powodu braku środków finansowych wnioski złożone przez Gminę o pomoc finansową z programu SAPARD na budowę kanalizacji w Płośnicy i wodociągów w miejscowości Murawki i Prioma nie zostaną zrealizowane. W związku z tym Gmina złożyła wnioski o środki finansowe z programu ZPORR. Pan Paweł Rozentalski – członek komisji wystąpił z zapytaniem jaki jest koszt budowy wodociągów i skąd będą przeniesione środki? Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy – poinformował, że koszt budowy wodociągów będzie w granicach 450.000zł, a pieniądze z kanalizacji będą przeniesione na budowę wodociągów w miejscowości Prioma – Rutkowice i Gralewo-Murawki. Pan Stanisław Orłowski – członek komisji wystąpił z zapytaniem czy wszystkie dachy pokryte eternitem na terenie Gminy muszą być spisane? Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy – poinformował, że wszystkie dachy pokryte eternitem na terenie Gminy muszą być spisane. Gościem komisji był Dzielnicowy Rewiru Arkadiusz Masiak, który przekazał informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Płośnica (załącznik nr 2). Członkowie komisji zwrócili uwagę na przejeżdżające samochody ciężarowe przez miejscowości Gralewo, Rutkowice, Niechłonin - prośba aby zwiększyć kontrole tych samochodów. Pan Arkadiusz Masiak poinformował członków komisji, że funkcjonariusze policji starają się ograniczyć przestępczość i zapewnić większe bezpieczeństwo mieszkańcom Gminy Płośnica, o której jest mowa w załączniku nr 2 do niniejszego protokołu. Ze względu na wyczerpany porządek obrad Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął obrady niniejszego posiedzenia. Przewodniczący Komisji
Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 9.00, a zakończyło się o godz. 11.00.
2.Pan Arkadiusz Masiak – Dzielnicowy Rewiru w PłośnicyPrzebieg posiedzenia
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
4.Przedstawienie informacji w sprawie odrzucenia wniosku o pomoc finansową z programu SAPARD.
5.Omówienie strategii działania w związku z planowanymi inwestycjami.
6.Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania.
7.Zamknięcie obrad.
Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do zawartej treści w/w protokołu – jednogłośnie przyjmując go w takim , w jakim został sporządzony.
Zgłosił uwagę o relacje panujące w OSP między naczelnikiem, prezesem - zaproponował spotkanie naczelników, prezesów i kierowców wozów strażackich.
Zasugerowano również aby zwrócić większą uwagę na miejscową dyskotekę (problem narkotyków).
Jan Lemański