PROTOKÓŁ Nr 11/2/2004 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów działającej przy Radzie Gminy odbytego w dniu 01 marca 2004 roku w lokalu Urzędu Gminy w Płośnicy pod przewodnictwem Pana Stanisława Orłowskiego – Przewodniczącego Komisji . Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 12.00 , a zakończyło o godz. 16.45. Stan osobowy Komisji – 6 osób . Poza gronem w/w Komisji udział w posiedzeniu wzięli : Przebieg posiedzenia : Pan Stanisław Orłowski - Przewodniczący Komisji otwierając posiedzenie powitał wszystkich członków zebranych Komisji, Przewodniczących stałych komisji działających przy Radzie Gminy oraz zaproszonych gości , po czym zaproponował następujący porządek obrad : 7. Wolne wnioski i zapytania. Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli zaproponowany im porządek niniejszego posiedzenia i przystąpili do omawiania poszczególnych jego punktów. Protokół Nr 10/1/2004 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów odbytego w dniu 22 stycznia 2004 roku oraz protokół Nr 9/8/2004 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów odbytego w dniu 02 grudnia 2003 roku został wyłożony na sali narad na pół godziny przed rozpoczęciem niniejszego posiedzenia w celu umożliwienia członkom komisji dokładnego zapoznania się z jego treścią. Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do zawartej treści w/w protokołów – jednogłośnie przyjmując go w takim brzmieniu, w jakim został sporządzony. Pani Teresa Jędraszek – Skarbnik Gminy na prośbę Pana Stanisława Orłowskiego – Przewodniczącego Komisji przedstawiła zmiany w projekcie Budżetu Gminy Płośnica na rok 2004. W dziale 758 rozdział 75801 § 2920 nastąpił wzrost z tytułu subwencji ogólnej budżetu państwa o kwotę 34.456,00 zł. W dziale 756 dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej zmniejszono dochody o kwotę 30.000,00 łącznie budżet po stronie dochodów uległ zwiększeniu do kwoty 10.171.311,00 zł. Po stronie wydatków w dziale 750 rozdział 75095 §4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne zwiększono o kwotę 8.100,00 zł. w związku z wypłatą trzynastek dla pracowników pracujących dłużej niż sześć miesięcy ( pracownicy zatrudnieni przez AWRSP). W dziale 010 rozdział 01022 § 4210 zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt oraz badanie monitoringowe pozostałości chemicznych i biologicznych w tkankach zwierząt z produkcji pochodzenia zwierzęcego zwiększono o kwotę 1000.,00 zł. z przeznaczeniem na zakup kolczykownic. W dziale 801 rozdział 80195 § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zwiększono o kwotę 24.456,00 zł. – wypłata świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów przechodzi jako zadanie własne gminy. Dział 758 rozdział 75818 § 4810 rezerwy wprowadzono kwotę 11.669,00 zł. W dziale 801 rozdział 80110 §4210 zakup materiałów i wyposażenia zmniejszono o kwotę 5000,00zł. , a zwiększono w § 6060 wydatki na zakupy inwestycyjne o kwotę 5.000,00 zł. W dziale 801 rozdział 80101 § 4210 zakup materiałów i wyposażenia zmniejszono o kwotę 5.000,00 zł., a zwiększono w § 6060 wydatki na zakupy inwestycyjne o kwotę 5.000,00zł.- zmiana ta wynika z potrzeby zakupu ksera. Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy przedstawił i uzasadnił potrzebę podjęcia przez Radę Gminy następujących uchwał: - uchwała w sprawie ustalenia wzorów informacji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny oraz wzorów deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny - uchwała w sprawie likwidacji szkoły filialnej w Gralewie - uchwała w sprawie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków dla mieszkańców wsi Gralewo - uchwała w sprawie przyjęcia zmian Statutu Ekologicznego Związku Gmin „ DZIAŁDOWSZCZYZNA” Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do przedstawionych projektów w/w uchwał jednogłośnie opowiadając się za przedstawieniem ich pod obrady IX Zwyczajnej Sesji Rady Gminy. Nadmieniam, że projekty uchwał stanowią załącznik Nr 1-4 do niniejszego protokołu. Pan Stanisław Orłowski – Przewodniczący Komisji wystąpił z zapytaniem co jest zrobione w sprawie dalszej gazyfikacji Gródek Pan M. Michał Niedźwiecki –Wójt Gminy jest to sprawa aktualna i jesteśmy w trakcie rozmów z gazownią Pani Elżbieta Szymańska – Przewodnicząca Rady Gminy – w takim budżecie jaki jest na 2004 rok to jest to sprawa aktualna po zakończeniu wodociągów. W najbliższym czasie mamy do zrealizowania trzy wodociągi oraz kanalizację co powoduje, że sprawa dróg, wykończeń chodników i innych prac przechodzi na plan dalszy. Pan Stanisław Orłowski – Przewodniczący Komisji – wiem, że nie jest to sprawa 2004 roku tylko sprawa kadencji. Pan Tadeusz Zajdziński – Członek Komisji – czy już coś wiadomo z Olsztyna odnośnie chodnika Pan Kazimierz Podlasin – Z-ca Wójta – wyjaśnił, że otrzymał pismo z Olsztyna, o którym poinformowałem Radną Renate Warmińską. Pani Maria Wodzyńska – Członek Komisji – czy będzie dokończone żwirowanie drogi Pan M. Michał Niedźwiecki –Wójt Gminy – zobaczymy jak będzie się ta droga przedstawiała wiosną, jeżeli zaisnieje potrzeba to dowieziemy żwiru Pan Tadeusz Zajdziński –Członek Komisji – czy będzie coś robione na drodze w Małym Łęcku obok posesji Korzeniewskiego - czy będą składane wnioski na zatrudnienie ludzi Pan M. Michał Niedżwiecki – Wójt Gminy – jeżeli będzie taka możliwość zatrudnienia to będziemy to robić w porozumieniu z Urzędem Pracy Pan Stanisław Dudek – Członek Komisji – w II połowie roku Rada przyjęła opinię w sprawie dofinansowania szpitala jak ta sprawa wygląda na dzień dzisiejszy Pani Teresa Jędraszek – Skarbnik Gminy – nie jestem przekonana do przekazania żywej gotówki dla szpitala Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy – jest to sprawa aktualna i jeżeli będziemy mieli wolne środki i dany sprzęt zostanie zakupiony to wspólnie zadecydujemy w jaki sposób przekażemy pieniądze dla szpitala Pan Stanisław Orłowski – Przewodniczący Komisji przedstawił sytuację jaka nastąpiła w Gospodarstwie Rolnym przy Zespole Szkół Rolniczych w Gródkach. Z dniem 01.01 2004 roku w gospodarstwie przez dyrektora został zatrudniony likwidator w osobie Pani Ireny Czarnyszewicz. Z dniem 10.01 2004 roku formalnie poprzez inwentaryzację przejęła obowiązki jednoosobowego zarządzania gospodarstwem. Zadaniem likwidatora jest uregulowanie zobowiązań jakie byłyby do wyjaśnienia i zlikwidowanie majątku. Na koniec roku 2003 nie wypłacono trzynastek pracownikom na kwotę 5.000,00zł. Pozostała kwota 25.000,00 zł. powstała wskutek zmian cen skupu płodów rolnych, trzody chlewnej , bydła. Kwoty te wahały się w granicach 4zł, a spadły do kwoty 3 zł.. W momencie kiedy Pani likwidator przejęła gospodarstwo pracuję nadal i odpowiadam za bieżącą działalność .Około 15 marca 2004 roku wszyscy pracownicy będą zwolnieni. Co dalej będzie niewiadomo. Oferta pracownicza w sprawie spółki została wysłana lecz nie mamy żadnej odpowiedzi. Są składane oferty o wydzierżawienie, pracownicy złożyli ofertę na użyczenie zasiewów .Cel takiej likwidacji jest nie wiadomy, takie są koszty i wyprzedaje się majątek. Zaprzestano krycia loch, wywieszono ofertę na przetarg koni, których jest szesnaście sztuk. Jest próba opracowania koncepcji takiego gospodarstwa jak w Malinowie. Jednak Rada Powiatu nie dyskutowała na ten temat. Z 12 osób jest w tej chwili sześć , którzy chcą przystąpić do spółki. Pani Renata Warmińska – Przewodnicząca Komisji Rolnictwa – czy my coś możemy zrobić w tym kierunku Pan Stanisław Orłowski – Przewodniczący Komisji Budżetu – myślę, że nie możemy już nic zrobić Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy – wspominałem już o tym na Komisji Rolnictwa i uważam, że my jako Radni powinnyśmy zając stanowisko w sprawie przekształcenia gospodarstwa w spółkę pracowniczą . Rada gminy ma prawo zajmować stanowisko w sprawach, które mają miejsce na terenie naszej gminy. Pani Maria Wodzyńska – Członek Komisji czy będą dopłaty do paliwa i w jakiej kwocie Pan Kazimierz Podlasin – Z-ca Wójta wartość bonu paliwowego wynosi 22,40 zł. ale nie ma do tego jeszcze komentarza , czy będzie to kwota przyznana na I półrocze 2004 r. czy na cały ten rok Pan Paweł Rozentalski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – kiedy będą worki na składowanie śmieci Pan Kazimierz Podlasin – Z- ca Wójta – worki powinniśmy już dostać Pan Konrad Sobiech – Członek Komisji Budżetu i Finansów - co będzie robione w sprawie remontu Domu Kultury w Niechłoninie Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy – jest wysłane zgłoszenie do PZU i czekamy na ich przedstawiciela. Pani Bożena Kowalska – Przewodnicząca Komisji Oświaty – czy będzie coś robione w sprawie odwodnienia części wody od posesji Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy – jest to sprawa do sprawdzenia w terenie jak wygląda ta sytuacja Pani Renata Warmińska – Przewodnicząca Komisji Rolnictwa – czy będzie pomoc dla rolników w wypełnianiu wniosków Pan M. Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy – będą zatrudnione dwie osoby przez Urząd Pracy Pan Tadeusz Zajdziński – Członek Komisji – zgłasza potrzebę nowej lampy w kierunku przystanku. Protokołowała: Przewodniczący Komisji Stanisław OrłowskiObecnych na posiedzeniu w/g załączonej listy obecności – 6 osób – Załącznik Nr 1
Środowiska i Budownictwa
Ad.2
Ad.3
Ad.4
Ad.5
Ad.6