PROTOKÓŁ Nr 18/5/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu
09 czerwca 2005 roku w lokalu Urzędu Gminy w Płośnicy
pod przewodnictwem Pana Pawła Rozentalskiego –
Przewodniczącego Komisji.
Posiedzenie rozpoczęło się o godz.
Stan osobowy Komisji – 5 osób. Obecnych na posiedzeniu w/g załączonej listy obecności – 5 osób. Poza gronem Komisji udział w posiedzeniu wzięli: 1.Pani Elżbieta Szymańska – Przewodnicząca Rady Gminy 2.Pan M.Michał Niedźwiecki – Wójt Gminy Płośnica 3. Pan Kazimierz Podlasin - Z-ca Wójta Gminy 3.Pani Halina Jabłońska - Insp.d/s Budownictwa i Ochrony Środowiska Przebieg posiedzenia: Pan Paweł Rozentalski – Przewodniczący Komisji otwierając posiedzenie powitał wszystkich członków Komisji oraz zaproszonych gości i zaproponował następujący porządek obrad: 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Przyjęcie porządku obrad. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji. 4. Analiza gospodarki Komunalnej. 5. Sprawy bieżące oraz wolne wnioski. 6. Zamknięcie obrad. Ad.2 Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli zaproponowany im porządek niniejszego posiedzenia i przystąpili do omawiania poszczególnych jego punktów. Ad.3 Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do zawartej treści w/w protokołu – jednogłośnie przyjmując go w takim brzmieniu, w jakim został sporządzony. Ad.4 Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy przedstawiła zaplanowane środki finansowe na dział zwiazany z Gospodarką Komunalną w Budżecie gminy Płośnica na 2005 rok oraz przedstawiła wydatki poniesione w 2004 roku , po czym poprosiła członków Komisji o zadawanie pytań dotyczące tej tematyki. Pan Paweł Rozentalski - Przewodniczący komisji zapytał, ile kontenerów z nieczystościami stałymi wywieźliśmy w tym roku od czasu obowiązywania nowej uchwały o zagospodarowaniu nieczystościami, ładu i porządku na terenie naszej gminy. Pan M. Michał Niedźwiecki - Wójt gminy wyjaśnił, iż do tej pory zostały wywiezione 3 kontenery, które były ustawione na cmentarzach. Pan Stanisław Margalski - Członek Komisji zapytał, czy posiadamy dane na temat ilości wywiezionych śmieci z naszej gminy na wysypisko przez Pana Ludwiczaka oraz ile mieszkańców gminy podpisało z nim umowę, W odpowiedzi - Wójt Gminy przedstawił dane na temat dostarczonych śmieci z terenu naszej gminy na wysypisko w Zakrzewie uzyskane z Ekologicznego Związku Gmin " Działdowszczyzna", natomiast dokładne dane na temat podpisanych umów z Panem Ludwiczakiem zobowiązał się przedstawić w najbliższym czasie, informując, iż jest potrzeba przejścia Komisji po terenie naszej gminy w celu sprawdzenia sposobu zagospodarowywania śmieci przez poszczególnych mieszkańców. Członkowie komisji jednogłośnie opowiedzieli się za koniecznością powołania takiej komisji i niezwłocznego przeglądu poszczególnych mieszkańców , a zwłaszcza tych , którzy nie podpisali umowy z Panem Ludwiczakiem. Pan Włodzimierz Wasiek - Członek Komisji poprosił o przedstawienie danych na temat wykonanych przyłaczy do sieci kanalizacyjnej , pytając o ich ilość, koszt poniesiony przez mieszkańców za wykonanie jednego przyłącza oraz sposób rozliczania bloku mieszkalnego w Płośnicy na ulicy Kwiatowej. Zapytał również o sposób kwalifikowania ścieków w oczyszczalni , czyli określenia ich jakości. Pan Konrad Sobiech - Członek Komisji zwrócił się z pytaniem - ile ścieków do tej pory przerobiła nasza oczyszczalnia? Powyższe dane przedstawiła Pani Halina Jabłońska - Inspektor d/s Budownictwa i Ochrony Środowiska. Pan Konrad Sobiech - Członek Komisji poprosił o wyjaśnienie odnośnie przedstawionego zużycia energii elektrycznej , czy została doprowadzona sieć wodociągowa do wybudowań w Płośnicy czyli do posesji Pana Rychcika i Troczyńskiego. Wyjaśnień i odpowiedzi na postawione pytania udzielił Wójt Gminy Pan Włodzimierz Wasiek - Członek komisji zwrócił się z pytaniem do Wójta Gminy, czy myśli o utworzeniu Zakładu Komunalnego przy Oczyszczalni Ścieków ? Wójt Gminy w odpowiedzi wyjaśnił , iż myśli na ten temat i dlatego zwrócił się z prośbą do WZUW Mława o zrobienie kalkulacji , aby mieć porównanie. Ad. 5. Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania: Pan Włodzimierz Wasiek - Członek Komisji poprosił Panią Skarbnik Gminy o wyjaśnienia na jaki paragraf budżetu gminy wpływają opłaty stałe rodziców dzieci uczęszczających do oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Płośnicy i na co są one przeznaczane. Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy wyjaśniła, iż opłaty te wpływają do Budżetu gminy na dział Oświaty , a szczegółowo na Szkołę Podstawową w Plośnicy i przeznaczane są na zakup materiałów naukowych oraz zabawek dla oddziału przedszkolnego. Pan Włodzimierz Wasiek - Członek komisji poprosił również o podanie wysokości kosztów związanych z założeniem nowej centrali telefonicznej w Urzędzie Gminy. Pani Skarbnik poinformowała , że całkowity koszt założenia nowej centrali wyniósł około 8 tys. zł. Pan Włodzimierz Wasiek - Członek komisji poruszył problem zachowania się młodzieży wracającej z dyskoteki OMEN w Płośnicy, przytaczając przykład ostatnie soboty, kiedy to młodzież parkował swoje samochody przy Szkole Podstawowej i tam też urządziła bijatykę. W związku z tym zgłosił wniosek o ustawienie znaku zakazującego zatrzymywania i postoju oraz parkowania obcych pojazdów przy naszej szkole, dzięki czemu nasza Policja będzie miała podstawę do karania. Radny Wasiek zapytał również , czy były poniesione przez gminę , jakieś poczynania w celu utworzenia nowego przejścia do nowej szkoły podstawowej w Płośnicy przy Panu Poterale i Panu Szczepańskim. Ad. pkt 6 Z uwagi na wyczerpany porządek obrad Przewodniczący komisji podziękował wszystkim za udział i na tym zamknął posiedzenie komisji. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Paweł Rozentalski Protokołowała Anna Lipińska Protokół Nr 17/4//2005 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 111 kwietnia 2005 roku został wyłożony na sali narad na pół godziny przed rozpoczęciem niniejszego posiedzenia w celu umożliwienia członkom Komisji dokładnego zapoznania się z jego treścią.